Gwarancja na maszynę - co, gdzie, na jak długo?

Kto już rozpoczął poszukiwania nowej maszyny do szycia, ten wie, że jest wiele rzeczy, na które należałoby, a nawet trzeba zwrócić uwagę przed dokonaniem ostatecznego wyboru.
Nie podlega absolutnie żadnej dyskusji fakt, że maszyna musi być dobrana pod indywidualne potrzeby i mieć te funkcje, na których nam zależy i których będziemy używać podczas pracy. Świetnie, jeżeli mamy także zapewniony łatwy i stały dostęp do akcesoriów opcjonalnych – stopek, przystawek i innych gadżetów, których z czasem możemy potrzebować.
Super, gdy sprzedawca zaklina się na wszystkie świętości, że po zakupie możesz na niego liczyć i dzwonić w każdej chwili (całkiem poważnie – do nas zawsze możecie dzwonić i pomożemy, jak umiemy najlepiej:) ).
A gwarancja… No właśnie – co z gwarancją? Co obejmuje gwarancja na maszyny do szycia? Gdzie są punkty serwisowe? Jak działa serwis maszyn do szycia i jak działa gwarancja?

Pytań sporo, więc zbieramy dla Was informacje w jednym miejscu, żebyście wiedzieli, czego się możecie spodziewać po usłudze gwarancyjnej.

Karty gwarancyjne - gwarancje na maszyny do szycia

Karty gwarancyjne maszyn dostępnych na SZYJ.PL

GWARANCJA NA MASZYNĘ - JAK DŁUGO TRWA

Pierwsze zasadnicze pytanie – jaką gwarancję mają maszyny do szycia? Rok, 2 lata, 3 lata, a może 5 lat?
Wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe, ponieważ długość gwarancji zależy od konkretnej marki. Inną gwarancję będzie miał Silvercrest z Lidla, inna będzie gwarancja na maszynę Łucznik czy Singer. Niezależnie od wyboru, warto więc zapytać sprzedawcy lub zajrzeć w kartę gwarancyjną.

Na podstawie długości trwania okresu gwarancyjnego można też odpowiedzieć sobie na pytanie o trwałość maszyny. W końcu żadna firma nie będzie gwarantowała sprawnego działania maszyny przez trzy czy pięć lat, jeśli nie będzie pewna jakości swoich produktów :)

Gwarancja na maszynę

Długość okresu gwarancji jest różna i zależy od konkretnej marki maszyny

SERWIS GWARANCYJNY – CO OBEJMUJE I KIEDY Z NIEGO KORZYSTAĆ?

W tym przypadku również nie możemy pominąć lektury warunków gwarancji dołączonych do maszyny, ponieważ właśnie tam będą sprecyzowane konkretne zasady. Mogą się one od siebie różnić, więc pójdziemy teraz na skróty, odwrócimy nieco sytuację i napiszemy o tym, czego, niezależnie od marki maszyny, absolutnie nie obejmuje gwarancja:

  • Przegląd, czyszczenie i konserwacja maszyny
    No choćbyście nie wiem jak się uśmiechali, choćbyście (drogie panie) cudownie trzepotały rzęsami, żaden serwis w ramach gwarancji nie wyczyści za Was maszyny. Codzienne czyszczenie i konserwowanie (smarowanie) maszyny to obowiązek każdego szczęśliwego jej posiadacza :) - o tym, jak to robić, można przeczytać w naszym wcześniejszym wpisie – tutaj.
  • Regulacja podstawowych parametrów
    Dobranie odpowiednich parametrów ściegu m.in. długości, szerokości, docisku stopki w zależności od szytego materiału, to również nie jest zadanie dla serwisu. Jeśli ktoś ma problem z doborem odpowiednich ustawień, może oczywiście skorzystać z podanego na karcie numeru telefonu i zadzwonić po poradę. Jednak wysyłanie z tego powodu maszyny do serwisu firmy skończy się zapewne koniecznością pokrycia kosztów zarówno wysyłki, jak i usługi serwisowej.
  • Wymiana igieł
    Niby oczywiste, a jednak! Temat z życia wzięty :) Igły w maszynie wymieniamy samodzielnie. Igła nie parzy, może ewentualnie nieco pokłóć, ale sprawę wymiany tego elementu bierzemy we własne ręce. Warto tutaj przypomnieć o tym, żeby wymieniać igły po 8 godzinach ciągłej pracy. Dla niektórych to oczywistość, ale może nie wszyscy wiedzą o tym, że igły stają się tępe.

To tak z grubsza. Nie będziemy teraz wymieniali wszystkich ewentualności. Zakładamy bowiem, że macie świadomość tego, iż np. upadek maszyny z 7 piętra i wszelkie inne tego typu uszkodzenia mechaniczne gwarancji nie podlegają :) A jeśli wciąż są jakieś niejasności, to zapoznajcie się z opisem na karcie lub dzwońcie do serwisu i wszystko stanie się jasne.

Czyszczenie maszyny do szycia

Gwarancja nie zwalnia nas z obowiązku dbania o maszynę do szycia

SERWIS MASZYN DO SZYCIA - GDZIE SZUKAĆ, DO KOGO DZWONIĆ?

Niezależnie od tego, czy chcecie znaleźć serwis maszyn do szycia w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, czy każdym innym mieście, musicie pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy. Jeśli maszyna jest na gwarancji, to usługę naprawy gwarancyjnej uzyskacie tylko w centralnym serwisie gwarancyjnym danej firmy. Dane takiego serwisu powinny się znajdować w karcie gwarancyjnej.

Gorąco zachęcamy do tego, żeby najpierw zadzwonić i sprawdzić, czy problemu z maszyną nie da się usunąć „na telefon”, czyli bez konieczności odsyłania maszyny do serwisu. Uwierzcie proszę, że w ten sposób udaje się rozwiązać sporą część „usterek”.

A co, jeśli nasza maszyna jest już po okresie gwarancji? Wtedy można skorzystać z usług dowolnego serwisu w dowolnie wybranym przez siebie miejscu. Oczywiście porządne serwisy centralne naprawiają również maszyny po upływie gwarancji, więc czasem nie ma sensu przeszukiwać Internetu w celu namierzenia jakiegoś specjalisty. Wystarczy zadzwonić i zapytać o cenę naprawy u sprawdzonych, autoryzowanych fachowców. Ponadto warto pamiętać o tym, że oficjalne serwisy danej marki zawsze mają najlepszy dostęp do części zamiennych. Dla klientów oznacza to zazwyczaj krótszy okres oczekiwania na naprawę maszyny.

Co robić, gdy maszyna do szycia się zepsuje

Kontakt z serwisem to pierwszy krok, gdy z naszą maszyną jest coś nie tak Designed by Freepik

GWARANCJA DOOR TO DOOR - CO TO TAKIEGO?

Gdy jesteście już pewni, że coś się zepsuło i trzeba skorzystać z usług autoryzowanego serwisu, wówczas trzeba oddać maszynę do naprawy. Jak to zrobić? Solidne firmy starają się maksymalnie ułatwić klientom całą operację i proponują wygodne rozwiązanie w postaci door-to-door. Oznacza to, że to serwis odpowiedzialny jest za umówienie kuriera i odebranie od nas maszyny, a następnie odesłanie naprawionej (lub wymienionej na nową) na umówiony adres.
Nasza rola sprowadza się wówczas do spakowania maszyny w oryginalne opakowanie i przekazanie całości kurierowi.

UWAGA! Oryginalne styropiany i karton są niezwykle ważne, ponieważ gwarantują bezpieczną podróż maszyny. Serwis nie weźmie odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, które powstaną podczas wysyłki, jeśli maszyna nie będzie właściwie zabezpieczona.
Dobra rada: nie wyrzucajmy zatem ani styropianów, ani kartonu od maszyny.

Maszynę do szycia najlepiej wysyłać w oryginalnym kartonie

Tylko oryginalne opakowanie zapewni bezpieczny transport maszyny do serwisu

JAKIE SĄ KOSZTY NAPRAWY GWARANCYJNEJ - ILE ZAPŁACĘ ZA SERWIS MASZYNY?

Serwis gwarancyjny jest całkowicie bezpłatny. Jeśli w maszynie jest usterka fabryczna, to wadliwa część zostanie wymieniona na koszt gwaranta. Musimy tylko pamiętać o tym, żeby wadę zgłosić niezwłocznie - gdy tylko ją stwierdzimy.
Jeśli usterka powstała na skutek niewłaściwego użytkowania sprzętu, czy w wyniku próby naprawy przez osoby do tego nieuprawnione (a także wielu innych okoliczności opisanych na karcie), musimy liczyć się z tym, że zostaniemy obciążeni dodatkowymi kosztami – zarówno usługi serwisowej, jak i wysyłki.

Pamiętajmy też o tym, że są w maszynie części, które po prostu zużywają się podczas normalnej eksploatacji. Na przykład o wymianę przepalonej żarówki będziemy musieli zadbać sami...

Ile kosztuje naprawa maszyny do szycia?

Dobra gwarancja i właściwe użytkowanie maszyny sprawią, że w kieszeni zostanie nam więcej pieniędzy

PODSUMOWANIE

Możemy zapomnieć o tym podczas gorączki wyboru nowej maszyny, ale kwestia porządnie działającego serwisu i stałej dostępności części zamiennych jest niezwykle ważna i warto ją wziąć pod uwagę.

Dobry serwis gwarancyjny to taki, który:

  • udzieli niezbędnych informacji,
  • ułatwi proces reklamacyjny,
  • w możliwie krótkim terminie dokona fachowej naprawy,
  • dba o stały dostęp do części zamiennych.

Czy są takie serwisy? Oczywiście, że są :)